Mijn allereerste blog!!

Okeee awkward, hahah (of misschien ben ik dat alleen, omdat ik dit nog nooit heb gedaan).. Hoe ga ik dit beginnen? Ik wou een blog starten en daarom lees je dit? Mehh.. beetje kort door de bocht misschien.. Laat ik me eerst eens even voorstellen, ja dat lijkt me handig :)

“Halloo, wie ben jij??” Dat is vast een vraag die je voor me hebt. En ik zal die in deze ALLEREERSTE blog beantwoorden. Mijn naam is Emma en ik ben 21 jaar (bijna 22). Ik studeer ik psychologie aan de universiteit in Utrecht. Zit nu in een extra jaartje voor het afronden van mijn bachelor.. heb iets vertraging opgelopen haha :p Verder woon ik in Zwolle bij mijn ouders en mijn broer van 22. Alweer trouwens.. want ik heb even op kamers gewoond. En binnenkort ga ik daar weer weg, want ik ga samenwonen!! Daar ga ik ook een blog over schijven (of een serie blogs). Ik heb al 4 jaar een relatie met de jongen met wie ik ga samenwonen. En psst hij is superleuk! (Natuurlijk, want ik heb mm zelf uitgekozen :p). En niet onbelangrijk.. bij mijn ouders hebben we een hele lieve hond, Banja, neee geen vrouwtje, klinkt wel zo jaa… van 9.

Hobby’sssss?? Ik vind dat eerlijkgezegd altijd zo’n stomme vraag.. Wat zijn je hobby’s.. überhaupt het woord ‘hobby’s’ al. Maar goed .. Wat ik dus doe in mijn vrije tijd. Ik besteed natuurlijk de nodige uurtjes onderweg naar school en terug naar huis een paar keer per week. In Utrecht spreek ik dan regelmatig na school nog even af met een vriendin om samen te eten of te lunchen. In het weekend ben ik vaak bij mijn vriend in Kampen te vinden. En doordeweeks besteed ik mijn vrije tijd graag aan YouTube kijken, muziek luisteren, gamen, met de hond wandelen en studeren. En als laatste, don’t judge me… or do :p ik speel ook wel graag Pokémon Go, dat spelletje dat je mensen in groepjes op hun telefoon ziet staan, maar het is gezelliger dan het lijkt.  

Nu zal je wel denken.. allemaal leuk en aardig, maar waarom begin je eigenlijk een blog? Nou, vooral om het gewoon eens te proberen. En nu écht. Want ik heb het al wel eens vaker geprobeerd, maar er kwam tot nu toe nooit zoveel van terecht. De laatste keer was in 2016, ik wist gewoon nog niet zo goed hoe ik het allemaal moest doen. En nu probeer ik het gewoon, we zien wel. Vroeger vond ik schrijven ook altijd al leuk, maar zelf verhalen bedenken liep ik altijd mee vast na een tijdje. Op een blog ga je meestal in op het echte leven, en daar weet ik wel genoeg over te schrijven denk ik. Ik schreef ook altijd graag gedichtjes en hield vaak dagboeken bij. Dus het is wel iets dat me altijd al heeft aangetrokken, schrijven.

Nu in oktober 2019 ga ik het dan eens écht doen. Een blog starten en hopelijk volhouden. Ik zit momenteel vol inspiratie van Youtube (maar ik zie mezelf geen YouTuber worden), andere blogs en fora. Zelf vind ik het échte leven van anderen zien of erover lezen altijd super interessant, en nu ga ik dus ook het mijne delen.

Ik heb mijn blog ‘Door Emma’s ogen’ genoemd, omdat ik altijd vanuit mijn kijk op de wereld zal schrijven. Ik wilde eerst ‘Door groene ogen’ doen, omdat ik groene ogen heb, maar ik vond mijn eigen naam toch iets persoonlijker. Want dit wordt immers een persoonlijk blog. Verder heb ik nog niet echt een plan voor onderwerpen, maar ik hou het eerst heel breed. Zelfontwikkeling, liefde, vriendschap, school/studeren, geluk, gezondheid, samenwonen, kortom het leven en alles wat daarbij komt kijken. Ik hoop ook af en toe wat meer informatievere blogs te schrijven met een knipoog naar de psychologie, omdat me dat ook super erg interesseert en ik leer veel dingen die ik graag zou delen met de wereld.


Thanks als je dit al helemaal gelezen hebt! Ik hoop dat je vaker komt meelezen op mijn blog <3
Ik ben trouwens van plan om elke week een blog online te zetten, als je suggesties hebt voor een specifieke dag/tijd. Let me know!
Tips, vragen, suggesties en ideeën zijn ook altijd super welkom!!
(Dat kan allemaal via mijn mail, Twitter of Instagram, die staan hieronder).  

Tot volgende week! :D


PS. Je kan mij altijd mailen
BlogLovin': @DoorEmma'sOgen

Reacties